DOCUMENT: doc_ils_cs_eso_mlct_eso_deplct
CRITERIS D’AVALUACIÓ DE LA MATÈRIA DE LLENGUA CASTELLANA I LITERATURA D’ESO
DEPARTAMENT DE LLENGUA CASTELLANA I LITERATURA |
ÍNDEX
0. |
CONTROL DE CANVIS |
3 |
|
|
|
1. |
CONTEXTUALITZACIÓ |
3 |
|
|
|
2. |
CRITERIS I INSTRUMENTS D’AVALUACIÓ CONTÍNUA I ORDINÀRIA |
3 |
|
|
|
3. |
CRITERIS DE QUALIFICACIÓ ORDINÀRIA |
5 |
|
|
|
4. |
CRITERIS DE RECUPERACIÓ ORDINÀRIA |
5 |
|
|
|
5. CRITERIS DE RECUPERACIÓ FINAL 6
6. RECUPERACIÓ EXTRAORDINÀRIA 6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0. CONTROL DE CANVIS
Data |
Versió |
Què modifica de les versions anteriors? |
10/09/2019 |
1.0 |
Versió inicial. No hi ha cap versió anterior. |
10/09/2019 |
1.1 |
Sense canvis substancials. |
1. CONTEXTUALITZACIÓ
DEPARTAMENT: LLENGUA CASTELLANA I LITERATURA |
|
MATÈRIA: LLENGUA CASTELLANA I LITERATURA |
CURS: 2020-21 |
PROFESSOR: LAURA ORTIZ, FERNANDO DEL CASTILLO, OMAR SANZ, JAIRO ÁLVAREZ |
|
ETAPA EDUCATIVA : ESO |
|
HORES TOTALS SETMANALS : 3 |
ANUALS :105 |
2. CRITERIS I INSTRUMENTS D’AVALUACIÓ CONTÍNUA I ORDINÀRIA
Entenent que la competència lingüística es basa en el domini de la llengua oral i escrita en diversos contextos comunicatius, l’avaluació de l’àmbit lingüístic es diversifica per tal d’abastar aquestes dimensions:
· Comprensió lectora
· Expressió escrita
· Comunicació oral
· Literatura
· Actitudinal i plurilingüe
Tanmateix, l’assoliment de la competència no implica el domini de totes les habilitats. En aquest sentit procurem que l’avaluació sigui el més globalitzada possible. Per tant, l’avaluació de les llengües és diversificada i, alhora, global.
L’avaluació és contínua i es tindran en compte els següents instruments d’avaluació.
Ø Prova inicial
Ø Redaccions
Ø Exposicions
Ø Proves orals
Ø Carpeta d’aprenentatge {1. Actitudinal, 2. Resultat}
Ø Proves escrites
Ø Debats
Ø Audicions
Ø Llibre de lectura trimestral
Ø Treballs en equip
Ø Sortides didàctiques
El professorat planificarà unes activitats o unes altres en funció del nivell i del grup concret per atendre la diversitat a l’aula i actuarà de manera objectiva per avaluar els alumnes.
3. CRITERIS DE QUALIFICACIÓ ORDINÀRIA
L’alumnat haurà de ser competent i per qualificar el seu aprenentatge en l’àmbit lingüístic es tindran en compte aquestes taules:
|
|
1r CICLE |
|
|
DIMENSIÓ COMPRENSIÓ LECTORA |
DIMENSIÓ EXPRESSIÓ ESCRITA* |
DIMENSIÓ COMUNICACIÓ ORAL |
DIMENSIÓ LITERÀRIA |
DIMENSIÓ ACTITUDINAL I PLURILINGÜE |
25% |
30% |
25% |
10% |
10 % |
|
|
2n CICLE |
|
|
DIMENSIÓ COMPRENSIÓ LECTORA |
DIMENSIÓ EXPRESSIÓ ESCRITA* |
DIMENSIÓ COMUNICACIÓ ORAL |
DIMENSIÓ LITERÀRIA |
DIMENSIÓ ACTITUDINAL I PLURILINGÜE |
20% |
30% |
20% |
20% |
10 % |
* L’ortografia és sempre objecte d’avaluació i es tindrà en compte a l’hora de valorar qualsevol treball o prova. Seguirem aquesta rúbrica:
DICTATS
0 a 2 faltes |
AE |
2 a 4 faltes |
AN |
4 a 5 faltes |
AS |
Més de 5 faltes |
NA |
PROVES
Descompte de 0,1 per falta. |
Aquest descompte pot arribar fins a 2 punts. |
EXPRESSIÓ ESCRITA
En els textos farem la mitjana entre aquests dos blocs: adequació, coherència, cohesió, presentació i ortografia
Si per qualsevol motiu, un alumne no pot examinar-se el dia previst, haurà de comunicar-ho prèviament si pot ser i haurà de presentar un justificant (mèdic, judicial...) que serà validat pel professorat de la matèria. Només en aquests casos l’alumne/a es podrà examinar un altre dia.
Les equivalències numèriques dels diferents nivells competencials són les següents:
NA (No assolit) 0 - 4,99
AS (Assoliment satisfactori) 5 - 6,99
AN (Assoliment notable) 7 - 8,99
AE (Assoliment excel·lent) 9 - 10
A més a més de la competència lingüística, es valorarà la competència digital (Fer ús dels diccionaris digitals, ús de l’office, activitats en línia de reforç i/o consolidació, power point, email, etc.) i la competència personal i ciutadana (entregar la carpeta d’aprenentatge, deures, comportament, etc.).
a) NOTA TRIMESTRAL
Per assolir el trimestre l’alumnat ha d’obtenir un assoliment satisfactori seguint els criteris presentats anteriorment.
b) RECUPERACIÓ D’UN TRIMESTRE
Per a recuperar un trimestre suspès, s’ha d’aprovar l’avaluació següent.
Al juny s’han de tenir dos trimestres aprovats de tres, essent un d’ells el tercer, i que la mitjana de tots tres sigui com a mínim d’assoliment satisfactori.
c) NOTA FINAL
S’assoleix el curs amb una nota mitjana d’aconseguiment satisfactori. En cas de no assoliment, s’haurà de recuperar.
4. CRITERIS DE RECUPERACIÓ ORDINÀRIA
En cas de no superar el curs, l’alumne s’ha de presentar a una recuperació final.
6. CRITERIS DE RECUPERACIÓ FINAL
A la recuperació final, l’alumne que no hagi assolit la competència lingüística del curs, haurà de superar un examen en què hi hagi reflectides les diferents dimensions. A més, caldrà que tingui les activitats trimestrals al dia.
7. RECUPERACIÓ EXTRAORDINÀRIA
L’alumne que no aprova la matèria durant el curs, ha de superar un examen global a final de juny.
No hay comentarios:
Publicar un comentario