Páginas

CRITERIS D’AVALUACIÓ D’ESO 2020-2021

 

 

 

 

 

DOCUMENT:  doc_ils_cs_eso_mlct_eso_deplct

 

CRITERIS D’AVALUACIÓ DE LA MATÈRIA DE LLENGUA CASTELLANA I LITERATURA D’ESO  

 

DEPARTAMENT DE LLENGUA CASTELLANA I LITERATURA


ÍNDEX

 

 

0.

CONTROL DE CANVIS

3

 

 

 

1.

CONTEXTUALITZACIÓ

  3

 

 

 

2.

CRITERIS I INSTRUMENTS D’AVALUACIÓ CONTÍNUA I ORDINÀRIA

3

 

 

 

3.

CRITERIS DE QUALIFICACIÓ ORDINÀRIA

5

 

 

 

4.

CRITERIS DE RECUPERACIÓ ORDINÀRIA

5

 

 

 

  5.    CRITERIS DE RECUPERACIÓ FINAL                                                                                   6

 

  6.    RECUPERACIÓ EXTRAORDINÀRIA                                                                                   6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


0. CONTROL DE CANVIS

 

Data

Versió

Què modifica de les versions anteriors?

10/09/2019

1.0

Versió inicial. No hi ha cap versió anterior.

10/09/2019

1.1

Sense canvis substancials.

 

 

1. CONTEXTUALITZACIÓ

 

DEPARTAMENT: LLENGUA CASTELLANA I LITERATURA

MATÈRIA: LLENGUA CASTELLANA I LITERATURA

CURS: 2020-21

PROFESSOR: LAURA ORTIZ, FERNANDO DEL CASTILLO, OMAR SANZ, JAIRO ÁLVAREZ

 

ETAPA EDUCATIVA : ESO

 

HORES TOTALS SETMANALS : 3

ANUALS :105

 

 

2. CRITERIS I INSTRUMENTS D’AVALUACIÓ CONTÍNUA I ORDINÀRIA

 

 

Entenent que la competència lingüística es basa en el domini de la llengua oral i escrita en diversos contextos comunicatius, l’avaluació de l’àmbit lingüístic es diversifica per tal d’abastar aquestes dimensions:

 

·         Comprensió lectora

·         Expressió escrita

·         Comunicació oral

·         Literatura

·         Actitudinal i plurilingüe

 

Tanmateix, l’assoliment de la competència no implica el domini de totes les habilitats. En aquest sentit procurem que l’avaluació sigui el més globalitzada possible. Per tant, l’avaluació de les llengües és diversificada i, alhora, global.

 

L’avaluació és contínua i es tindran en compte els següents instruments d’avaluació.

 

Ø  Prova inicial

Ø  Redaccions

Ø  Exposicions

Ø  Proves orals

Ø  Carpeta d’aprenentatge {1. Actitudinal, 2. Resultat}

Ø  Proves  escrites

Ø  Debats

Ø  Audicions

Ø  Llibre de lectura trimestral

Ø  Treballs en equip

Ø  Sortides didàctiques

 

 

El professorat planificarà unes activitats o unes altres en funció del nivell i del grup concret per atendre la diversitat a l’aula i actuarà de manera objectiva per avaluar els alumnes.

 

3. CRITERIS DE QUALIFICACIÓ ORDINÀRIA

 

L’alumnat haurà de ser competent i per qualificar el seu aprenentatge en l’àmbit lingüístic es tindran en compte aquestes taules:

 

 

 

1r CICLE

 

 

DIMENSIÓ COMPRENSIÓ LECTORA

DIMENSIÓ EXPRESSIÓ ESCRITA*

DIMENSIÓ COMUNICACIÓ ORAL

DIMENSIÓ LITERÀRIA

DIMENSIÓ ACTITUDINAL I PLURILINGÜE

25%

30%

25%

10%

10 %

 

 

 

2n CICLE

 

 

DIMENSIÓ COMPRENSIÓ LECTORA

DIMENSIÓ EXPRESSIÓ ESCRITA*

DIMENSIÓ COMUNICACIÓ ORAL

DIMENSIÓ LITERÀRIA

DIMENSIÓ ACTITUDINAL I PLURILINGÜE

20%

30%

20%

20%

10 %

 

* L’ortografia és sempre objecte d’avaluació i es tindrà en compte a l’hora de valorar qualsevol treball o prova. Seguirem aquesta rúbrica:

 

DICTATS

 

0 a 2 faltes

AE

2 a 4 faltes

AN

4 a 5 faltes

AS

Més de 5 faltes

NA

 

 

 

 

 

PROVES

 

Descompte de 0,1 per falta.

Aquest descompte pot arribar fins a 2 punts.

 

EXPRESSIÓ ESCRITA

 

En els textos farem la mitjana entre aquests dos blocs: adequació, coherència, cohesió, presentació i ortografia

 

 

Si per qualsevol motiu, un alumne no pot examinar-se el dia previst, haurà de comunicar-ho prèviament si pot ser i haurà de presentar un justificant (mèdic, judicial...) que serà validat pel professorat de la matèria. Només en aquests casos l’alumne/a es podrà examinar un altre dia.

 

Les equivalències numèriques dels diferents nivells competencials són les següents:

 

NA (No assolit) 0 - 4,99

AS (Assoliment satisfactori) 5 - 6,99

AN (Assoliment notable) 7 - 8,99

AE (Assoliment excel·lent) 9 - 10

 

A més a més de la competència lingüística, es valorarà la competència digital (Fer ús dels diccionaris digitals, ús de l’office, activitats en línia de reforç i/o consolidació, power point, email, etc.) i la competència personal i ciutadana (entregar la carpeta d’aprenentatge, deures, comportament, etc.).

 

 

a)  NOTA TRIMESTRAL

 

Per assolir el trimestre l’alumnat ha d’obtenir un assoliment satisfactori seguint els criteris presentats anteriorment.

 

b)  RECUPERACIÓ D’UN TRIMESTRE

 

Per a recuperar un trimestre suspès, s’ha d’aprovar l’avaluació següent.

Al juny s’han de tenir dos trimestres aprovats de tres, essent un d’ells el tercer, i que la mitjana de tots tres sigui com a  mínim d’assoliment satisfactori.

 

 

 

 

c)  NOTA FINAL

S’assoleix el curs amb una nota mitjana d’aconseguiment satisfactori. En cas de no assoliment, s’haurà de recuperar.

 

4. CRITERIS DE RECUPERACIÓ ORDINÀRIA

 

En cas de no superar el curs, l’alumne s’ha de presentar a una recuperació final.


 

 

6. CRITERIS DE RECUPERACIÓ FINAL

 

A la recuperació final, l’alumne que no hagi assolit la competència lingüística del curs,  haurà de superar un examen en què hi hagi reflectides les diferents dimensions. A més, caldrà que tingui les activitats trimestrals al dia.

 

7. RECUPERACIÓ EXTRAORDINÀRIA

 

L’alumne que no aprova la matèria durant el curs, ha de superar un examen global a final de juny.

No hay comentarios:

Publicar un comentario